A pár hete már szinte tüntetéssé fajuló demó-várás október 27-én megszülte gyümölcsét, az EA kiadta eddig féltve őrzött kincsét. Letöltések milliói kezdődtek meg szinte ugyanabban a percben, így a hirtelen jött öröm hamarosan hisztériává változott a lassú sebesség miatt – sokaknak még a cikk megjelenésekor is csak letöltési listájukban szerepel a Carbon. Azoknak is érdemes lehet elolvasni tehát a tesztet, akik még nem birtokolják olvasóink legújabb kedvencét - s azoknak is, akik 13.000 forintjuk elköltésén dilemmáznak. Tesztünk, véleményünk – sok karakterben...!
A Carbon demó tesztet több részre bontottuk. Egyrészt, azok számára, akik esetleg még nem szerezték meg a programot, leírjuk a játék tartalmát, lehetőségeit. Utána a vezethető autókról, irányításukról lesz szó, végezetül pedig kielemezzük a demó egyes piciny részeit.
Tartalom A Carbon demóban három autó található, mind a három kategóriából 1-1. A Muscle-kasztot a Camaro, az Exotic részleget a Gallardo míg a Tuner szekciót az EVO IX képviseli. Mind a három autót vezethetjük bármelyik pályán; amelyek a következők: egy két körös körverseny, egy 2 körös zárt pályás drift és egy Canyon Duel közül választhatunk. Némi történeti szál is került a demóba, először a két előbbi feladatot kell teljesíteni, mikor is kihívhatjuk magunk ellen a kerület urát, s versenyezhetünk vele a kanyonos üldözésben.
|
|
Autók Camaro Fura módon versenyen sokkal jobban viselkedett, mint driften, mégpedig azért, mert ez utóbbira meglepően kevés volt a benne lakozó erő. A demóban szereplő versenypályán azért is nagyon jó vele menni, mert sok az elnyújtott hosszú kanyar, ahol ki lehet tolni picit a fenekét és kézzel ellenkormányozhatunk. A Camaro az egyik leggyengébb Muscle Car (ezzel is kezdhetjük meg karrierünket), így ezen versenyosztály felé nagyon komoly elvárásaink vannak. A Drift nehezen ment vele, az erő hiánya mellett túlzottan is forgott, nehéz volt vele a falak között maradni. A Canyon Duelen az volt a furcsa, hogy a kanyarokat ugyan jól kezdte el, a felénél valahogy mégis megelégelte a dolgot és elszaladt kifele az orra.
Gallardo Amennyiben kézi váltóval vezetünk, a demóban ez a legjobb autó – a Circuit módra. Nagyon gyorsan és élvezetesen lehet kapcsolgatni a sebességi fokozatokat, ezzel azonban vége is a dalnak; a Gallardo nagyon nehezen kanyarodik, nagyszerű stabilitása rosszul hat a fürgeségre, fordulékonyságra. A Drift és a Canyon Duel szinte lehetetlen küldetésnek tűnt vele, utóbbi főleg a lassú kanyarsebesség miatt. Ezt természetesen úgy kell érteni, hogy amennyiben pont eltaláltuk a megfelelő sebességet és kanyarívet, tökéletesen fordul a kocsi, ehhez azonban lényegesen többet kellett volna gyakorolnunk, mint amennyi a teszt megírása előtt a rendelkezésünkre állt.
EVO IX A legjobban vezethető autó az összes pályán. A körversenyt tökéletesen lehet teljesíteni vele, mert ugyan viszonylag gyengének érződik (főleg egy Gallardo után), nagyon gyorsan és fürgén kanyarodik, jól vált irányt. További jó pont, hogy a drift igazi álom vele; hármasban forgatva a motort, illetve a kormányt, nagyon szépen halad az íveken, nem kevés 7-es szorzós driftet csúszkáltunk össze vele – igazán élményszerű a volánja mögött ülni! A Canyon Duel is ezzel lett kivégezve, hiszen szinte gyerekjáték volt közel maradni az ellenfélhez.
|
|
Véleményünk szerint... És itt is jön a Carbon demó hihetetlenül nagy problémája; elborzasztóan könnyű! Az első Circuit-rajt után mint kés a vajon, úgy mászhatunk keresztül autónkkal a teljes mezőnyön, s biztathatjuk arra csapattársunkat, hogy lökdösse kifelé az ellenfeleket. A Canyon Duel hihetetlen izgalmas, de egész egyszerűen könnyű. Hibánk után az ellenfél szinte bevár, majd ritmusváltás nélkül megint előttünk ficánkol és menekül. Ráadásul ez egy komoly problémát vetít előre, ugyanis nem egy helyen olvasni, hogy a Carbon karrier-módja nagyon, de nagyon hamar végigvihető. Állítólag 6 óra játékkal már 65% közelébe érkezhetünk, a GameStar tesztere pedig 2 nap játék után be is fejezte a karriert. Nagy csaták nélkül az amúgy festőien szép grafika, reális fizika és tüdő-dübörögtető zene sem ér sokat – és a Carbon sem.
|
|
Mert ez a része nagyon rendben van. A Carbon grafikája nagyon közel van a Most Wanted roppant magas színvonalához, ami nem meglepő, hiszen rengeteg az azonos elem. Többek között a buszmegálló, illetve az utcán furikázó járművek jó része is – sok minden változott ugyanakkor. A menükben nem csillognak szét az autók, a visszatükröződés egészen zseniális. Versenyeken nagyon szép a füst, a csíkok, a lámpák, az árnyékok, a környezet, az út – nagyon kevés helyen lehetne belekötni a Carbon grafikai részébe.
Egy ilyen például a rongálódás. Az EA ismét a fél utat választotta törés és nem törés között; karcolások az autón, megrepedt üveg, szélvédők. Ez azonban nem mindig lett tökéletesen élethű, mint ahogy az talán a mellékelt képek egyikén is látszik; nagyon ritkán lehet így meghúzni egy autót!
Az Autosculpt tuning a várt szintet hozza. Az egyes elemeket igen sok helyen módosíthatjuk, saját szájunk ízére alakíthatjuk a kocsit. Amennyiben nagyon reálisan akarjuk szemlélni az eseményeket, szinte csak két véglet van: a reális, visszafogott tuning és a fékevesztett csúszkatologatás, valószerűtlen, de a játék által megalkotott autók között nem túl széles a skála. Az igazi attrakció tehát véleményünk szerint majd a festés lesz, a design ott alakul majd igazán egyedire. Érdekesség, hogy a Muscle car karosszériájánál a „Chop Top” opció keretein belül az autó tetejének magasságát is állíthatjuk!
A hangokról csak jót lehet mondani; gyönyörűen szólnak a motorok, a kerekek, a váltás, a nitró – csupa-csupa öröm a fülnek. Minden hangfalból ömlik a rengeteg megahertz, eddig ez tűnik a Carbon legerősebb pontjának.
Összegzés Az elmondottak alapján talán látszik, hogy a Carbon egy majdnem tökéletes játék – egyedül a roppant kiábrándító és bosszantó könnyűség keseríti szánkban az ízt. A több tucatnyi autó, 100 feletti verseny, a játékmenet további jó pontokat hozhat majd a Carbonnak, amelyről így, a demóval csupán 3 órát játszva kijelentjük, hogy meg fogja érni november 8-án a 13.000 magyar forintot.
A tesztet írta: Giornalista
|