A pr hete mr szinte tntetss fajul dem-vrs oktber 27-n megszlte gymlcst, az EA kiadta eddig fltve rztt kincst. Letltsek millii kezddtek meg szinte ugyanabban a percben, gy a hirtelen jtt rm hamarosan hisztriv vltozott a lass sebessg miatt – sokaknak mg a cikk megjelensekor is csak letltsi listjukban szerepel a Carbon. Azoknak is rdemes lehet elolvasni teht a tesztet, akik mg nem birtokoljk olvasink legjabb kedvenct - s azoknak is, akik 13.000 forintjuk elkltsn dilemmznak. Tesztnk, vlemnynk – sok karakterben...!
A Carbon dem tesztet tbb rszre bontottuk. Egyrszt, azok szmra, akik esetleg mg nem szereztk meg a programot, lerjuk a jtk tartalmt, lehetsgeit. Utna a vezethet autkrl, irnytsukrl lesz sz, vgezetl pedig kielemezzk a dem egyes piciny rszeit.
Tartalom A Carbon demban hrom aut tallhat, mind a hrom kategribl 1-1. A Muscle-kasztot a Camaro, az Exotic rszleget a Gallardo mg a Tuner szekcit az EVO IX kpviseli. Mind a hrom autt vezethetjk brmelyik plyn; amelyek a kvetkezk: egy kt krs krverseny, egy 2 krs zrt plys drift s egy Canyon Duel kzl vlaszthatunk. Nmi trtneti szl is kerlt a demba, elszr a kt elbbi feladatot kell teljesteni, mikor is kihvhatjuk magunk ellen a kerlet urt, s versenyezhetnk vele a kanyonos ldzsben.

|

|
Autk Camaro Fura mdon versenyen sokkal jobban viselkedett, mint driften, mgpedig azrt, mert ez utbbira meglepen kevs volt a benne lakoz er. A demban szerepl versenyplyn azrt is nagyon j vele menni, mert sok az elnyjtott hossz kanyar, ahol ki lehet tolni picit a fenekt s kzzel ellenkormnyozhatunk. A Camaro az egyik leggyengbb Muscle Car (ezzel is kezdhetjk meg karriernket), gy ezen versenyosztly fel nagyon komoly elvrsaink vannak. A Drift nehezen ment vele, az er hinya mellett tlzottan is forgott, nehz volt vele a falak kztt maradni. A Canyon Duelen az volt a furcsa, hogy a kanyarokat ugyan jl kezdte el, a felnl valahogy mgis megelgelte a dolgot s elszaladt kifele az orra.
Gallardo Amennyiben kzi vltval vezetnk, a demban ez a legjobb aut – a Circuit mdra. Nagyon gyorsan s lvezetesen lehet kapcsolgatni a sebessgi fokozatokat, ezzel azonban vge is a dalnak; a Gallardo nagyon nehezen kanyarodik, nagyszer stabilitsa rosszul hat a frgesgre, fordulkonysgra. A Drift s a Canyon Duel szinte lehetetlen kldetsnek tnt vele, utbbi fleg a lass kanyarsebessg miatt. Ezt termszetesen gy kell rteni, hogy amennyiben pont eltalltuk a megfelel sebessget s kanyarvet, tkletesen fordul a kocsi, ehhez azonban lnyegesen tbbet kellett volna gyakorolnunk, mint amennyi a teszt megrsa eltt a rendelkezsnkre llt.
EVO IX A legjobban vezethet aut az sszes plyn. A krversenyt tkletesen lehet teljesteni vele, mert ugyan viszonylag gyengnek rzdik (fleg egy Gallardo utn), nagyon gyorsan s frgn kanyarodik, jl vlt irnyt. Tovbbi j pont, hogy a drift igazi lom vele; hrmasban forgatva a motort, illetve a kormnyt, nagyon szpen halad az veken, nem kevs 7-es szorzs driftet csszkltunk ssze vele – igazn lmnyszer a volnja mgtt lni! A Canyon Duel is ezzel lett kivgezve, hiszen szinte gyerekjtk volt kzel maradni az ellenflhez.

|

|
Vlemnynk szerint... s itt is jn a Carbon dem hihetetlenl nagy problmja; elborzasztan knny! Az els Circuit-rajt utn mint ks a vajon, gy mszhatunk keresztl autnkkal a teljes meznyn, s biztathatjuk arra csapattrsunkat, hogy lkdsse kifel az ellenfeleket. A Canyon Duel hihetetlen izgalmas, de egsz egyszeren knny. Hibnk utn az ellenfl szinte bevr, majd ritmusvlts nlkl megint elttnk ficnkol s menekl. Radsul ez egy komoly problmt vett elre, ugyanis nem egy helyen olvasni, hogy a Carbon karrier-mdja nagyon, de nagyon hamar vgigvihet. lltlag 6 ra jtkkal mr 65% kzelbe rkezhetnk, a GameStar tesztere pedig 2 nap jtk utn be is fejezte a karriert. Nagy csatk nlkl az amgy festien szp grafika, relis fizika s td-dbrgtet zene sem r sokat – s a Carbon sem.

|

|
Mert ez a rsze nagyon rendben van. A Carbon grafikja nagyon kzel van a Most Wanted roppant magas sznvonalhoz, ami nem meglep, hiszen rengeteg az azonos elem. Tbbek kztt a buszmegll, illetve az utcn furikz jrmvek j rsze is – sok minden vltozott ugyanakkor. A menkben nem csillognak szt az autk, a visszatkrzds egszen zsenilis. Versenyeken nagyon szp a fst, a cskok, a lmpk, az rnykok, a krnyezet, az t – nagyon kevs helyen lehetne belektni a Carbon grafikai rszbe.
Egy ilyen pldul a ronglds. Az EA ismt a fl utat vlasztotta trs s nem trs kztt; karcolsok az autn, megrepedt veg, szlvdk. Ez azonban nem mindig lett tkletesen leth, mint ahogy az taln a mellkelt kpek egyikn is ltszik; nagyon ritkn lehet gy meghzni egy autt!
Az Autosculpt tuning a vrt szintet hozza. Az egyes elemeket igen sok helyen mdosthatjuk, sajt szjunk zre alakthatjuk a kocsit. Amennyiben nagyon relisan akarjuk szemllni az esemnyeket, szinte csak kt vglet van: a relis, visszafogott tuning s a fkevesztett csszkatologats, valszertlen, de a jtk ltal megalkotott autk kztt nem tl szles a skla. Az igazi attrakci teht vlemnynk szerint majd a fests lesz, a design ott alakul majd igazn egyedire. rdekessg, hogy a Muscle car karosszrijnl a „Chop Top” opci keretein bell az aut tetejnek magassgt is llthatjuk!
A hangokrl csak jt lehet mondani; gynyren szlnak a motorok, a kerekek, a vlts, a nitr – csupa-csupa rm a flnek. Minden hangfalbl mlik a rengeteg megahertz, eddig ez tnik a Carbon legersebb pontjnak.
sszegzs Az elmondottak alapjn taln ltszik, hogy a Carbon egy majdnem tkletes jtk – egyedl a roppant kibrndt s bosszant knnysg keserti sznkban az zt. A tbb tucatnyi aut, 100 feletti verseny, a jtkmenet tovbbi j pontokat hozhat majd a Carbonnak, amelyrl gy, a demval csupn 3 rt jtszva kijelentjk, hogy meg fogja rni november 8-n a 13.000 magyar forintot.
A tesztet rta: Giornalista
|